Szpitalna Komisja Etyczna

Szpitalna Komisja Etyczna

Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w Szpitalu wyłoniona została grupa, złożona
z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której – jako do Szpitalnej Komisji Etycznej, mogą zwracać się osoby zatrudnione i pacjenci z problemami natury etycznej.

Do zadań Szpitalnej Komisji Etycznej należy: 

  1. Zdefiniowanie problemów etycznych występujących na terenie Szpitala.
  2. Wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych.
  3. Rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji: a) personel → pacjent bądź jego rodzin
    1. przełożony → pracownik
    2. pracownik → pracownik.
  4. Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem, a pacjentem lub rodziną pacjenta.
  5. Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem.
  6. Rozpatrywanie wniosków pracowników/pacjentów/rodzin pacjentów dotyczących uwag
    w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Lekarskiej oraz Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej, Zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty.
  7. Ochrona praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  8. Rozpatrywanie podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu.

 Zgłaszanie wniosków do Zespołu może odbywać się:

  1. Bezpośredni do przewodniczącego lub członka zespołu.
  2. Drogą elektroniczną na adres e-mail: etyka@szpital.sosnowiec.pl
  3. Tradycyjnie w formie pisemnej na adres 41-200 Sosnowiec, ul. Zegadłowicza 3, Sosnowiecki Szpital Miejski Sp. z o.o. w restrukturyzacji

Ułatwienia dostępu